نوشته شده توسط : گروه سیمرغ

simorgh

اگر از کار تمام وقت هفتگی خود خسته شده‌اید و تصمیم دارید کسب و کاری نوپا تاسیس کنید اما از نتایج احتمالی این تصمیم می‌ترسید توصیه می‌کنم شروع کار را کمی به تعویق بیاندازید. با این وضعیت موفق نخواهید شد! بهترین کار، ادامه‌ی شغل فعلی و فعالیت نیمه وقت برای مدتی محدود و موقت بر روی کسب و کار نوپایتان است.!

دیدگاه و تصویر ذهنی شما نقش بسیار مهمی در آغاز و ادامه‌ی کسب و کارتان بازی می‌کند. اگر اساس کسب و کارتان را بر پایه‌ی ترس بگذارید شکست خواهید خورد. اما اگر پایه‌ی آن را بر یقین و اعتماد به نفس و سخت‌کوشی بگذارید بدون شک موفق خواهید شد.

اگر کارمندی هستید که مدتی‌‌ست به ترک شغل فعلی و شروع کسب و کاری جدید برای خود فکر می‌کند و اگر ترس و تردیدِ پس ذهنتان شما را از حرکت باز داشته، این مطلب انگیزه‌ی لازم برای اجرای تصمیمتان را فراهم می‌کند!

خود را برای برداشتن این ۸ قدم مهم آماده کنید:

۱. ذهنتان را برای بازی پیش رو آماده کنید و رشد و توسعه‌ی نگرش کارآفرینانه را در خود آغاز نمایید.

"رهبری به عنوان نیست، به نمونه‌ی عمل است."

   دلیل موفقیت چشم‌گیر کارآفرینانی چون بیل گیتس و آلیکو دانگوته این است که ذهنشان را مثبت تربیت کرده‌اند.

یکی از اولین کارهایی که برای کارآفرین شدن باید انجام دهید ایجاد تفکر و ذهنیتی کارآفرینانه است.

یک توصیه حرفه‌ای:

کارآفرینی که دیدگاهی کارآفرینانه نداشته باشد هرگز موفق نخواهد شد. بدون چنین دیدگاهی موفق نخواهید بود. باید مهارت‌هایی چون رهبری، مذاکره و برقرار کردن رابطه و شبکه‌سازی با آدم‌ها را در خودتان ایجاد کنید.

۲. خودکاری بردارید و طرح کسب و کاری قوی طراحی کنید.

برای اداره‌ی موفق یک کسب و کار کوچک احتیاج به یک طرح کسب و کار دقیق و قوی دارید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار نوپایی را دارید حتماً به آن احتیاج خواهید داشت.

۳. به دنبال همکار باشید؛ شریک یا شرکایی قابل اعتماد.

در تمامی کسب و کارهای نوپا، "همکاری" نکته‌ی حائز اهمیتی‌ست. در واقع یکی از رموز موفقیت شرکت‌هایی چون اپل، مایکروسافت، گوگل و اینتل همین همکاری است.

اما پیش از انتخاب شریک کاری مطمئن شوید که آن شخص با شما دیدگاه و چشم‌انداز مشترکی دارد. بدون همکاری دوطرفه کسب و کار شما رشد نخواهد کرد.

۴. از اول تمام وقت شروع نکنید. کسب و کار جدید را نیمه وقت آغاز کنید.

پس از طی برداشتن قدم‌های فوق، گام بعد شروع نیمه وقت کسب و کار مورد نظرتان است. حقیقت این است که بسیاری از ما برای برپا کردن کسب و کار خود برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی همه‌ی ما آمادگی برخواستن و راه افتادن یک‌باره را نداریم.

۵. صبر نکنید تا همه چیز تیره و ناامید کننده یا شیرین و کامل به نظر برسد! هرچه سریعتر "شروع" کنید.

۶. تقسیم کار کنید.

راه‌اندازی و پیگیری امور یک کسب و کار نوپا میزان زیادی از وقت و انرژی شما را به خود اختصاص می‌دهد و نیازمند کار و تلاش بسیار است. قدم بعدی برای شروع کار، تخصیص بهینه‌ی زمان است. باید به این سؤالها پاسخ دهید: چند ساعت از روز را به کار کردن بر روی کسب و کار شخصی خود اختصاص خواهید داد؟آیا می‌خواهید کسب و کارتان را آخر هفته‌ها بگردانید؟

۷. از کارتان استعفا دهید.

بعد از شروع کسب و کاری کوچک، گام بعدی ترک شغل فعلی است. حقیقت این است که هیچ راهی برای انجام درست و موفق دو کار به طور همزمان وجود ندارد.

برای دست‌یابی به حداکثر موفقیت ممکن باید روی یکی تمرکز کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید کسب و کارتان در مدت زمان کوتاه رشد کند باید تمام تمرکزتان را متوجه آن کنید.

۸. افسرده نشوید؛ مقاوم باشید!

راه‌اندازی کسب و کاری نوپا مثل آب خوردن نیست! واقعاً محتاج کار سخت و سنگین است. اما به یاد داشته باشید که هر چقدر مسیر، پراسترس و دشوار شد تسلیم نشوید. تسلیم نشوید و کوتاه نیایید.

اگر احساس کردید که از نظر روحی تحت فشار و دچار اضطراب هستید، شرایط سخت و پراسترسی که کارآفرینانی هم‌چون لری پیج (Larry Page)، دیوید فولی (David Filo) و مایکل دل (Michael Dell) کارشان را در آن آغاز کردند به یاد آورید. از این آدمها برای خودتان مدل و الگو درست کنید.

از اشتباهاتشان درس بگیرید و مطالبشان را بخوانید. این سریع‌ترین راه موفقیت و توسعه‌ی کسب و کار نوپای شماست.

"اینکه کجا هستید مهم نیست، اینکه به "کجا می‌روید" تعیین کننده است."

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان،شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

 

عناوین مرتبط:

قسمت هایی از کتاب مدیر یک دقیقه ای، روش‌های كاهش هزینه تبلیغات،9 گام برای بازاریابی پیامکی، چگونه با گوگل ترندز به کسب و کار خود رونق دهیم؟، گوگل وبمستر (Webmaster)چیست؟.





:: برچسب‌ها: ۸ قدم تا راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک , راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک , کسب و کار کوچک , کسب و کار , کار تمام وقت , شروع کسب و کاری جدید , کارآفرینی , توسعه کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: