تاریخچه پیامکی
نوشته شده توسط : گروه سیمرغ



پیام کوتاه
، پیامک یا (SMS) یک سرویس ارسال پیام متنی در گوشی، فضای مجازی و سیستم های ارتباطات همراه می باشد که از پروتکل های ارتباطاتی استانداردی که امکان تبادل پیامک ها را بین خط های تلفنی یا گوشی های همراه ممکن می سازند استفاده می کند. این تکنولوژی در سال ۱۹۹۲ در گروه سما تلکام شرکت مخابراتی ودافون در انگلیس اختراع شد. نیل پاپ‌ورت یکی از مهندسین این شرکت که در ساخت این تکنولوژی مشارکت داشت در ۳ دسامبر ۱۹۹۲ اولین پیام کوتاه را فرستاد و سپس در اروپا رواج پیدا كرده و چند ماه طول كشید تا به امریكا رسید. حتی امرزه نیز ارسال پیام كوتاه در اروپا رواج بیشتری دارد. گرچه تحقیقات نشان داده است كه در آمریكا نیز 37 درصد افرادی كه تلفن همراه دارند در طول ماه دست كم یك پیام را ارسال یا دریافت كرده‌اند در حال حاضر ۸۳ درصد از کاربران انگلیسی و ۷۹ درصد از کاربران آلمانی تلفن همراه از سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۵۰ میلیارد پیام کوتاه فقط در بریتانیا ارسال شده است.

در آن زمان تلفن‌های همراه صفحه کلید نداشتند و برای نوشتن پیام کوتاه از کامپیوتر استفاده شد. این سیستم در واقع به عنوان یک پیجر اداری برای گزارش رفت‌وآمد مدیران شرکت‌ها به منشی و دبیرخانه طراحی شده بود اما به مرور زمان استفاده از آن گسترش یافت به طوری‌که تا بیست سال بعد نقشی محوری در نحوه برقراری ارتباط میان انسان‌ها پیدا کرد. همچنین پیش‌بینی شده‌است که تعداد پیام‌های ارسالی تا سال ۲۰۱۲ به ۳٫۷ تریلیون برسد. این رقم دو برابر تعداد پیام‌های کنونی است.

تاریخچه خدمات پیام کوتاه در جهان

در ابتدا امکان ارسال پیام کوتاه به سایر سرویس دهنده های موبایل امکان پذیر نبود و برای استفاده از اپراتورهای دیگر باید تنظیمات مربوط به آن را در گوشی تنظیم می کردند. این محدودیت تا سال 1999 ادامه داشت. اما از سال 2000 استفاده از پیام کوتاه افزایش یافت به طوری که در سال 2010، 1/6 تریلیون پیام کوتاه ارسال شد. که به طور میانگین 193000 پیامک در ثانیه می باشد.
حداكثر تعداد حروفي كه در يك پيام كوتاه ارسالي جا دارد 160 حرف است كه اين تعداد در زيانهايي همچون فارسی یا چینی به 70 مي‌رسد. دليل اينكه شما نمي‌توانيد پيغامي با ببش از 160 حرف بفرستيد نيز آن است كه براي شلوغ نشدن سيستم ارسال پيامها، مخترعان اين روش، روي اين تعداد حرف موافقت كردند تا تعداد بيشتر از آن ارسال نشود. اما باز هم ارسال تعداد حروف به سيستمي بستگي دارد كه در كشور و يا منطقه نصب شده و توانايي ارسال پيام را دارد. در برخي از مناطق ممكن است يه صورت اتوماتيك به شما اجازه دهند تا بتوانيد بيش از اين حروف را هم در يك پيام بفرستيد اما حد معمول آن 160 حرف است.
تحقيقي كه سال 2004 انجام شد نشان داد كه افرادي كه تلفن همراه دارند تنها دو دسته هستند يا با تلفنشان صحبت مي‌كنند و يا از دسته افرادي هستند كه با ارسال پيام بسيار مانوس هستند. افرادي كه به فرستادن پيام كوتاه علاقه دارند دو برابر پيغام مي‌فرستند و تعداد زنگهايي كه با تلفن همراهشان مي‌زنند نصف افراد ديگر است.
از سوي ديگر براي مخابرات نيز ارسال پيامها از سراسر كشور بسيار بهتر از آن است كه شبكه با افرادي كه در حال صحبت با تلفنهاي همراهشان هستند پر شود زيرا ارسال پيامهاي كوتاه، جاي زيادي از شبكه هاي مخابرات را نمي ‌گيرد.

خدمات پیام کوتاه در ایران

استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به‌ تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد. در سال ۱۳۸۵، ۸ میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد. در این سال روزانه ۲۰ میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه رد و بدل می‌گردید که این رقم در روزهای خاص و اعیاد مختلف بیشتر می‌شود.

 

اما اولين پيام كوتاه در شبكه تلفن همراه كشور، مردادماه سال ۱۳۸۱ توسط يك سيستم ايراني وابسته به دانشگاه صنعتي شريف به صورت آزمايشي براي يك شماره تصادفي ارسال شد. اندكي بعد با خريداري تجهيزات فني، خدمات ارسال پيام كوتاه در بهمن ماه همان سال به صورت رسمي بر روي شبكه تلفن همراه كشور راه اندازي شد.

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، ارسال از روی نقشه، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

 

عناوین مرتبط

ارسال پیام کوتاه فقط 105 ریال

قدرت مند ترین سامانه پیامکی در کشور

8 نکته برای نوشتن متن عالی پیامک (sms)

تعیین اهدافی که با بازاریابی پیامکی به آن خواهیم رسید

خدمات نوین که سیمرغ اس ام اس ارائه میدهد

ویژگی یک سامانه پیامکی خوب





:: برچسب‌ها: تاریخچه پیامکی,پیام کوتاه,پیامک,ارسال پیام متنی,تاریخچه پیام کوتاه,پیام تبلیغاتی,بانک شماره کل کشور,ارسال کدپستی,بانک مشاغل,تبلیغات پیامکی,پنل اس ام اس,سامانه پیامکی,بازاریابی پیامکی,ارسال ایرانسل,ارسال همراه اول,پیام صوتی,پیامک صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: